Onsdag 11/7   byt dag  


07:00

Yoga

Lotta Milosavlevic
Asthanga Vinyasa Yoga är en dynamisk form av yoga där också rörelsen mellan positionerna har stor betydelse. Andningen (ujjayi andningen) hjälper dig att hitta rytmen i dina rörelser, därtill bidrar den medvetna andningen dig att komma djupare och längre i yogaställningarna. Systemet av yogans medvetna övningar tränar, stärker, rensar och läker hela människan.
Lusharpan
Plats vid regn: Molidens sporthall

07:30

Frukost

Restaurangtältet


08:00

Morgonsamling

Jonas Appelgren
Gropen
Plats vid regn: Mötestältet

08:30

Morgongympa

Anna Langseth
En skön start på dagen där vi successivt väcker kroppen till medryckande musik. Uppvärmning, rörlighetsträning, en dos styrka och en dos kondition. Sen är vi redo för dagens utmaningar!
Lusharpan
Plats vid regn: Molidens sporthall

09:00

RM i hellensk stafett Föranmälan

Molidens idrottsplats
Anmälan senast: Måndag 9/7 kl 19:00    


09:30

Utflykt: Bölets ängar Föranmälan  Avgift

Bölets ängar är ett naturreservat sedan 1915 och ett eldorado för botanister. Här i resterna av ett gammalt kulturlandskap (som fortfarande betas och slås) med olika slags lövträd finner man ett flertal orkidéarter, tibast, slåtterblomma, vippärt m.m. Kostnad: 50 kr person och barn 10 och under gratis.
Samling: Samling utanför entrén till Moliden (badet) för samåkning.
Anmälan senast: Tisdag 10/7 kl 19:00    

10:00

Träningscamp

Träningscampen
Plats vid regn: Molidens sporthall

11:00

Gympa

Keith Malm
Funktionell träning är ett pass som maximerar din förbränning. Passet kräver ingen utrustning. Här använder du istället din egen kroppsvikt och tränar högintensivt för att förbättra din kondition. Sammansättningen av rörelser ger dig en hög energiförbrukning som fortsätter efter att passet är slut. Det är vetenskapligt bevisat att högintensiv träning levererar snabba resultat, förbättrar din kondition, fysik och förbränning.
Lusharpan
Plats vid regn: Molidens sporthall

11:00

Workshop: Mindful Tapping Föranmälan

Tap out daily ger avspänning och återhämtning. Det är somatisk mindfullness förstärkt med lugnande beröring (akupressur) för effektiv stresshantering. Lätt att lära och enkelt att använda! Ger effekt direkt. 10 minuter om dagen räcker! Övningar ledda av Lisbeth Söderlund Borås FK.
Molidens pingishall
Max antal deltagare: 20
Anmälan senast: Tisdag 10/7 kl 19:00    

12:30

Vad kan SFF göra för din klubb?

Mötestältet

13:00

LM i volleyboll junior/ungdom Föranmälan  Se spelschema

Lusharpan
Plats vid regn: Molidens sporthall
Anmälan senast: Söndag 8/7 kl 19:00    


14:00

Pysseltältet

Pysseltältet


14:00

Träningscamp

Träningscampen
Plats vid regn: Strandskolans gymnastiksal

15:00

Föreläsning: Annie Andersson - jakten på guldet

Annie Andersson, en skicklig kvinnlig Triathlontävlande berättar.
Mötestältet


15:30

Gympa Föranmälan

Lotta Milosavlevic
Sprint är en 30 minuters högintensiv träningsform som utförs på spinningcykel. Träningen bygger på korta intensiva intervaller som utmanar dig både mentalt och fysiskt. På denna halvtimme får du möta alla dina ”demoner” och du kommer att behöva använda din motivation och drivkraft maximalt.Det är vetenskapligt bevisat att högintensiv träning levererar snabba resultat, förbättrar din kondition, fysik och förbränning. Njut av att fullständigt använda allt du har och se fram emot att få resultat.
Molidens spinningsal
Anmälan senast: Onsdag 11/7 kl 14:30    

16:00

Dagens experiment

Ålder: Från 6 år och äldre
Pysseltältet


16:30

Middag

Restaurangtältet


18:00

Prisutdelning RM i orientering, RM i hellensk mångkamp

Stjärntältet

18:30

Sagostund

Ålder: 2-4 år och 5-7 år (två grupper).
'Piano på rymmen' (2-4 år), 'Skrattar lagom! sa pappa Åberg' (5-7år)
Pysseltältet

19:00

Musikquiz - familj

Stjärntältet
Plats vid regn: Mötestältet

20:00

Fotbolls-VM

Semifinal
Molidens sporthall

22:30

Spökvandring



Byt dag     Tisdag     Torsdag